پایگاه مقاومت بسیج دانشجویی شهید قناعت

دانشکده فنی علامه حسن زاده آملی-پسران آمل.

پایگاه مقاومت بسیج دانشجویی شهید قناعت

دانشکده فنی علامه حسن زاده آملی-پسران آمل.

پایگاه مقاومت بسیج دانشجویی شهید قناعت

حضرت آیت الله خامنه ای کار علمی در دانشگاهها، سازندگی در عرصه های مختلف کشور، تلاش برای گسترش دین و اخلاق و معنویت، را از جمله راههای مقابله صحیح با دشمنان خواندند و افزودند: علاج همه مشکلات کشور همت عمومی برای استحکام داخلی نظام است که این مهم با حفظ وحدت، پایبندی به وظایف قانونی بخشهای مختلف، حفظ آرامش در محیطهای مختلف به ویژه محیطهای دانشگاهی و کار و تلاش مخلصانه تحقق می یابد.
رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان تضعیف بسیج را از جمله اهداف حملات تبلیغاتی دشمنان برشمردند و خاطرنشان کردند: آمادگی جوانان بسیجی برای کار و تلاش مخلصانه در هر میدانی، معادلات و محاسبات آنان را برهم می زند.

آخرین نظرات

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

۱۶
ارديبهشت

 شهید محسن حاجی بابا                            شهیده طیبه سادات زمانی                                                                                      

۱۵
ارديبهشت

IMG-20150222-WA0070

فتنه ای در راه است اماممان را تنها نگذاریم...

این روز ها حضرت آقا مشغول کارزاری سخت با دو حریف است: داخلی و خارجی.
حریف ناشی و نمک نشناس داخلی که همه چیز را برای قمار هسته ای با قماربازی قهار و شیطان صفت به میان آورده و چرخ زندگی مردم را به چرخ مذاکرات گره زده و از این روست که دست گدایی به دشمن دیروز و رفیق گرمابه و گلستان امروز دراز کرده تا اگر کرم کند لقمه ای دهد و اگر نکند وعده ای. از این روست که حریف داخلی آب رو و نان سفره و راز بقای خود را همراهی با دشمن ملت می داند و به هر قیمتی و با هر توافقی شده می خواهد به نتیجه ای برسد و افت دلاری و دیناری را دیروز "سیف الاسلام" با یک سخن مانع سقوطش شده بود، دست آورد خویش معرفی کند. با این اوصاف اگر حضرت آقا رخش را به رخ حریف نمک نشناس داخلی نکشد، همه ی مهره های ملت می سوزد و ارتجاع ایران و استثمار و استهزاء آن رقم می خورد و اما اگر مقابله کند نمک نشناسان از خدا بی خبر نعره خواهند زد که "نگذاشتند به توافق برسیم و ایران ویران را گلستان کنیم"!
چه کنیم که این روزها معاویه های بزغاله دزد، خشم کودکان کوفه را متوجه علی کرده اند.
و اما آنچه حریف خارجی پیش پای نظام پهن کرده سرمایه گذاری بر حماقت سواره نظام و جهالت پیاده نظام است. دغدغه ی حضرت آقا از یک سو متوقف کردن دشمن خارجی در یکه تازی است و از سوی دیگر کمانه نکردن مکر دشمن به پیاده نظام و رو در روی هم قرار نگرفتن ملت و تکرار نشدن فتنه ی سبز در قامت بنفش. یادمان باشد "انتخابات" تنها یکی از بسترهای شناخته شده ی براندازی است و هرچه دسته ای از مردم را به خشم و هیجان آورد می تواند اسباب زد و خورد و فرسایش و فروپاشی شود.
فتنه ی بزرگتری که آمدنش را شنیده بودیم در راه است
بسیجیان امام خامنه ای به هوش باشید آقا تنهاست

۰۸
ارديبهشت


خبر آمد که به دلدار اهانت شده است
.
وَ به دستان علمدار جسارت شده است
.
به خیالت مثلا قافیه سازی کردی
.
بچه جان با دُم یک شیر تو بازی کردی
.
پسرک آخر این قصه خودت باخته ای
.
این چه ابیات کثیفیست به هم بافته ای
.
به چه حقی تو دَم از دست علمدار زدی
.
شرح رسوایی خود را همه جا جار زدی
.
بی حیا حضرت عباس کجا وُ تو کجا
.
مایه ی فخر همه ناس کجا وُ تو کجا
.
تو که هستی که از عباس سخن می رانی
.
ذره ای نام وُ نشان پدرت می دانی؟
.
طینت پاک و نیاکان نکو می خواهد
. بردن نام علمدار وضو می خواهد
.
تویِ گنجشک به شیطان لعین بنده شدی
. باز با واژه ی "شاهین" سبب خنده شدی
.
نجفی! با پسر شاه نجف کارَت چیست؟
. خود ابلیس حیا کرد وُ هوادارَت نیست .
پرچمش فوق علم هاست علمدار حسین
.
پسر سوم زهراست علمدار حسین
. اسوه ی مردی وُ اسطوره ی مردانگی است .
بانیِ مکتب جانبازی و پروانگی است
.
صولت صفدری وُ هیبت حیدر دارد
.همت وُ معرفت فاتح خیبر دارد
.
خود الله به عباس علی مغرور است
. چشم خفاش به این نور خدایی کور است .
پس تو هم جمع کن این بند وُ بساطت را زود
.
پرچمش باز بلند است به کوریِ حسود .


۰۸
ارديبهشت

بینی سعودی ها در یمن به خاک مالیده خواهد شد*امام خامنه ای*


۰۸
ارديبهشت

http://www.psyop.ir/wp-content/uploads/2013/12/ledaer.jpg

سال 1393 با تدبیر رهبر معظم انقلاب سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامیده شده که این نامگذاری نشان می‌دهد دغدغه‌های ویژه ایشان در این سال دو مولفه اساسی «اقتصاد» و «فرهنگ» هستند. اما دغدغه‌های فرهنگی رهبر انقلاب تنها محدود به سال جاری نیست و ایشان در مناسبت‌های مختلف دغدغه‌های فرهنگی خود را در حوزه‌های مختلف تبیین و تشریح نموده‌اند. با وجود این و پس از تأکیدات مکرر ایشان بر مساله فرهنگ و ضرورت توجه به آن توسط نهادهای مختلف که در سالیان متمادی مطرح شده و همچنین تذکراتی که ایشان در مورد مسایلی مانند تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی داشتند باز هم در عرصه فرهنگ کاستی‌های بسیاری وجود دارد به گونه‌ای که این مساله باعث شده ایشان فرهنگ را به عنوان یکی از مولفه‌های عنوان سال 93 مطرح کنند و این نشان از اهمیت موضوع دارد.


یکی از مهم‌ترین نهادهای فرهنگی کشور دانشگاهها که نقش بی بدیلی در عرصه فرهنگ دارد. رهبر معظم انقلاب به مناسبت‌های مختلف بر اهمیت نقش این نهاد و بهبود اوضاع فرهنگ جامعه تأکید کرده‌اند. در این گزارش نگاهی داریم به مطالبات رهبر انقلاب از دانشگاهها در سال‌های مختلف به این امید که این مطالبات بیش از پیش سرلوحه کار مسئولان دانشگاهها قرار گیرد. در بخش اول این گزارش (اینجا) به مواردی از مطالبات رهبر انقلاب از صداوسیما مانند ضرورت ترویج فرهنگ عدالت طلبی، اهمیت نظارت در صداوسیما، ضرورت توجه به تحقیق و هنر در برنامه سازی و مهمترین نقص فیلم های ایرانی که فیلمنامه است اشاره شد. در بخش دیگری به نقش زنان در فرهنگ (اینجا) اشاره شد و در ادامه به نقش دانشگاهها در عرصه فرهنگ و مطالبات رهبری می پردازیم.

 

- جمود و تحجر هرجا باشد، یک مشکل است و راه از بین بردنش هم این است که شما – دانشجویان -هرچه می‌توانید به کیفیت فکری خودتان در زمینه دانش و معرفت بیفزایید. هر یک نفر از شما، وقتی که اهل دانش، فرهنگ، فرزانگی، روشنفکری و فرهیختگی است، می‌تواند این مفاهیم را در عمل گسترش دهد؛ یعنی درست نقطه مقابل جوّ جمود و تحجر. اگر بخواهیم با جمود بجنگیم، جنگ با جمود این‌گونه است؛ یعنی جنگ فرهنگی است. جنگ با جمود، جنگ شمشیری نیست؛ چون از مقوله فرهنگ است. تحجر و جمود هم نوعی فرهنگ است؛ منتها فرهنگ بسته! بایستی با روش‌های فرهنگی با آن مقابله کرد. به نظر من، دانشجویان می‌توانند در این زمینه مؤثر باشند (1).


به هر چه با استقلال فرهنگی معارض است با چشم بدبینی نگاه کنید


- انقلاب، همه وجدان های این مردم را تکان داد، ماها را بیدار کرد، متوجه هویت خودمان کرد، توانایی های خودمان را به ما نشان داد و «ما می توانیم» را شعار ما قرار داد. ما هم وارد شدیم و تجربه کردیم؛ دیدیم بله، می توانیم. لذا امروز استقلال فرهنگی دراین کشور، روزبه‌روز درحال پیشرفت است و خودباوری فرهنگی بیشتر می شود. اصرار ما هم همین است که این کار بشود و شما جوان ها به این توجه کنید و هر حرکتی را که مشاهده می کنید با این روحیه استغنای فرهنگی و استقلال فرهنگی معارضه دارد، با چشم بدبینی به آن نگاه کنید و بدانید که هدایت شده است (2)


- یک جبهه به‌‌هم‌‌پیوسته‌ای وجود دارد در مقابله با انقلاب اسلامی، که یک انقلاب معنوی و دینی و فرهنگی و اعتقادی است. وقتی به چشم یک جبهه‌به‌هم‌پیوسته به اینها نگاه کردید، خیلی از کارهای اینها معنای واقعی خودش را نشان می‌دهد. این مساله، وظیفه‌ دانشجو یا تشکل‌های دانشجویی را مشخص می‌کند (3).


ضرورت پرهیز از ابتذال در کارهای فرهنگی و هنری


- یکی از چیزهائی که من بجد توصیه می‌کنم، پرهیز از ابتذال در کارهای فرهنگی و هنری است؛ مراقب باشید... از ابتذال فرهنگی، ابتذال اخلاقی به شدت پرهیز شود و با آن مواجهه بشود. امروز یکی از سیاست‌های دشمن، ترویج ابتذال است. با این سیاست استکبار مبارزه کنید. همین طور که آنها تحریم اقتصادی را برنامه‌ریزی می‌کنند، همین طور ترویج ابتذال را برنامه‌ریزی می‌کنند - این ادعای شعارگونه نیست؛ این ناشی از اطلاعات است؛ ما اطلاع داریم - می‌نشینند طراحی می‌کنند، برنامه‌ریزی می‌کنند؛ می‌گویند برای شکستن مقاومت جمهوری اسلامی، باید بین جوان‌ها ترویج ابتذال کرد؛ یعنی به قضایا ماهیت سیاسی می‌دهند. خب، با این بایستی مواجهه کرد، مقابله کرد؛ البته مقابله صحیح، که این یک نوع ایستادگیِ بسیار ارجمند در مواجهه با نقشه‌های استکبار است (4).


دانشجوی جوان باید خودسازی کند


- در درجه‏ اول، جوان دانشجو و دانش‏آموز باید خودسازى کند. خودتان را با تربیت دینى بسازید. امور تربیتى خوب است، معلم تربیتى خوب است، گوینده‏ تربیتى‏ خوب است؛ اما آن کسى که از درون خود، موعظه‏کننده و تربیت‏کننده‏ای نداشته باشد «واعظ من نفسه» این تربیتها به کارش نمى‏آید. خودتان را بسازید، با نفس مبارزه کنید، اجراى حکم الهى را در محدوده‏ شخص خودتان بزرگ بشمارید و به نماز، به توجه به خدا، به دعا و به توکل اهمیت بدهید؛ این شما را پولادین خواهد کرد (5).


- اگر کسى که علم در وجود او هست، تقوا و پرهیزگارى و امانت و صداقت در او نباشد، مى‏تواند موجود مضرى باشد؛ مى‏تواند علیه کشور و مصالح کشور، علم خودش را مورد استفاده قرار دهد. بنابراین در کنار علم، فرهنگ و تزکیه و اخلاق و معنویت هم لازم است؛ در این هیچ شبهه نکنید (6).


خاکریزهای فرهنگی و فکری را ترمیم کنید


- بحمدالله دانشگاه‌های ما از استاد مؤمن، از دانشجوی مؤمن و از مدیران مؤمن سرشار است. البته به شما دانشجوها می گویم سنگربان این سنگر [دانشگاه‌ها] شمایید. مواظب باشید خاکریزهایتان سست نشود. دایم خاکریزها را ترمیم کنید. خاکریزها، خاکریزهای فرهنگی و فکری است اینها را ترمیم کنید. خودسازی فکری و اخلاقی و انقلابی درونی دانشجویان یک فریضه است (7).


- دو عنصر اصلی در تربیت دانشجو: یکی عنصر علم و تحقیق و کارایی علمی و جوشیدن استعدادهای علمی و این قبیل چیزهاست و یکی هم عبارت از روحیه و تدین و حرکت صحیح و سالم سازی معنوی و روحی دانشجو. این دو عنصر بایستی بدون تفکیک از یکدیگر با قدرت و با ظرفیت کامل کشور، تعقیب شود (8).


ضرورت انس با نهج‌البلاغه


- شما [دانشجویان] و عزیزان با نهج البلاغه انس پیدا کنید. نهج البلاغه خیلی بیدارکننده و هوشیار کننده و خیلی قابل تدبر است. در جلساتتان با نهج البلاغه و کلمات امیرالمؤمنین انس پیدا کنید. اگر خدای متعال توفیق داد و یک قدم جلو رفتید آن وقت با صحیفه سجادیه - که علی الظاهر فقط کتاب دعاست اما آن هم مثل نهج البلاغه، کتاب درس حکمت و کتاب عبرت و کتاب راهنمای زندگی سعادتمند انسان است - انس بگیرید (9).


- امروز خودتان را بسازید –دانشگاه‌هارابسازید–محیطدانشگاه را محیط انقلابی و اسلامی کنید... در محیط دانشگاه، جوانان انقلابی و مسلمان باید مانند یک دست، یک تن، با یک فکر، فکر اسلام و انقلاب حرکت کنند... از هر چیزی که مخل به این یگانگی در راه خدا و در راه انقلاب باشد پرهیز کنید تا بتوانید دانشگاهی را بسازید که فردای ایران را تأمین کند، جمهوری اسلامی را در مقابل دشمنان و بدخواهان و ملت ایران را در مقابل دوستان و امیدواران عالم روسفید کند (10).


یکی از بزرگترین وظایف دانشجویان، خودسازی اخلاقی است


- شما دانشجویان، متوجه باشید که یکی از بزرگترین وظایف شما، خودسازی اخلاقی است، اخلاق خود را تکمیل کنید، شما جوانان فرصت دارید. دوران، دوران شماست، شما در دوران خوبی زندگی می‌کنید؛ در سایه حکومت قرآنی و فرهنگ اسلامی زندگی می کنید؛ بنابراین، از لحاظ روحی و معنوی، فرصت برای والا و شایسته شدن دارید، این فرصت را مغتنم بشمارید. علم باید در کنار اخلاق و پیشرفت صنعتی و علمی و مادی در کنار رشد اخلاقی باشد. توجه به خدا هم مایه اصلی رشد اخلاقی به حساب می آید (11).


ویژگی‌های دانشجوی موفق از دیدگاه رهبر انقلاب


- به نظر من دانشجوى موفق کسى است که خوب درس بخواند؛ خوب تهذیب اخلاق کند و خوب به ورزش بپردازد. من براى دانشجوى موفق، سه شاخص دارم. البته ممکن است یک جوان موفق در خانه، معیارهاى دیگرى داشته باشد؛ یک کاسب موفق، یک ادارى موفق، معیارهاى دیگرى داشته باشد؛ اما دانشجوى موفق، به حیث دانشجویى، این است: باید خوب درس بخواند، به اخلاق و تهذیب نفس بپردازد، ورزش هم بکند (12).


گاهی به خیابان می روم تا وضع زنان و مردان را ببینم


سوال دانشجو: با توجه به این‏که یکى از جنبه‏هاى تهاجم دشمن، تهاجم فرهنگى و فاسد کردن جوانان و بخصوص زنان و توجه دادن مردم به شهوات و نفسانیات است و در بسیارى از جوامع اسلامى، دشمنان ابتدا از این طریق مردم را خلع سلاح کرده‏اند و نیز با توجه به بحران کنونى حجاب در جامعه و حتى در دانشگاه‌ها، وظیفه‏ مردم، بخصوص دانشجویان و تشکل‌هاى اسلامى در جامعه و در دانشگاه‌ها چیست و راه‌حل، حکم و توصیه شما در این مورد به تشکل‌هاى اسلامى چیست؟


پاسخ رهبر انقلاب: توصیه‏ بنده معلوم است: حجاب را رعایت کنید و این لازم و واجب است. به برادر یا خواهرى که این نامه را نوشته‏اند، مى‏خواهم بگویم این‏طور هم نیست که شما مى‏گویید زن‌هاى ما بى‏حجاب شده‏اند. ممکن است بعضى بگویند چشم شما به خواهرهایى افتاده که همه حجاب دارند؛ نه، من گاهى به خیابان مى‏روم تا مخصوصاً وضع مردها و زن‌ها را ببینم؛ البته با نگاه حلال و نه حرام. آن‏طور که بعضى تصویر مى‏کنند، به نظر من نمى‏آید. البته چرا، اشکالاتى وجود دارد؛ من هم از همه‏ گوشه و کنارها با خبر نیستم. هرجا چنین وضعى وجود داشته باشد، راه آن نهى از منکر است (13).

۰۸
ارديبهشت

افسران - بدون شرح

۰۸
ارديبهشت

افسران - 23 روز از درخواست آقا گذشت...

۰۸
ارديبهشت

افسران - مسئولیت "پلیس،فرزندحو زه! " وبزرگان دین

۰۸
ارديبهشت

افسران - ملاحظه کاری.....