پایگاه مقاومت بسیج دانشجویی شهید قناعت

دانشکده فنی علامه حسن زاده آملی-پسران آمل.

پایگاه مقاومت بسیج دانشجویی شهید قناعت

دانشکده فنی علامه حسن زاده آملی-پسران آمل.

پایگاه مقاومت بسیج دانشجویی شهید قناعت

حضرت آیت الله خامنه ای کار علمی در دانشگاهها، سازندگی در عرصه های مختلف کشور، تلاش برای گسترش دین و اخلاق و معنویت، را از جمله راههای مقابله صحیح با دشمنان خواندند و افزودند: علاج همه مشکلات کشور همت عمومی برای استحکام داخلی نظام است که این مهم با حفظ وحدت، پایبندی به وظایف قانونی بخشهای مختلف، حفظ آرامش در محیطهای مختلف به ویژه محیطهای دانشگاهی و کار و تلاش مخلصانه تحقق می یابد.
رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان تضعیف بسیج را از جمله اهداف حملات تبلیغاتی دشمنان برشمردند و خاطرنشان کردند: آمادگی جوانان بسیجی برای کار و تلاش مخلصانه در هر میدانی، معادلات و محاسبات آنان را برهم می زند.

آخرین نظرات

بسیج دانشجویی و چگونگی شکل گیری آن

سه شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۳، ۰۱:۲۵ ب.ظ


تاریخچه بسیج دانشجویی:

در تاریخ دوم آذرماه 1367 بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) طی پیامی عارفانه، روشنگرانه و توام با آینده نگری دقیق که که منبعث از بینش عمیق ایشان بود فرمان تشکیل بسیج دانشجو  و طلبه را به عنوان یکی از ضروری ترین تشکل ها صادر نمودند و ضمن درخواست دفاع از انقلاب و اسلام در مراکز دانشگاهی و حوزوی خواستار پاسداری از اصول تغییر ناپذیر ((نه شرقی و نه غربی شدند)) و ضمن دعوت به اتحاد و یگانگی حوزه  و دانشگاه چشم انداز ایجاد حکومت بزرگ اسلامی و فتح جهان توسط اسلام را فراروی مشتاقان و رهروان اسلام ناب محمدی (ص) قرار دادند . حضرت امام (ره) تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را بر عهده بسیج مستضعفین سپاه پاسداران نهادند . بعد از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) نیز حمایت همه جانبه خود را از بسیج دانشجویی اعلام نمودند و آن را از ضروریات دانسته و همواره با رهنمودهای ارزنده خودشان متولیان این نهاد مقدس را راهنمایی کرده و می کنند.
پس از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی از سیزدهم دی ماه 1369 مرکز بسیج دانشجویی تهران تاسیس شد و مسولیت تشکیل دفاتر بسیج را در دانشگاهها عهده دار گردید . با شکل گیری قانونی بسیج دانشجویی در دانشگاه ها براساس توان بالای متکی بر ایمان دانشجویان بسیجی، بسیج دانشجویی به سرعت در این محیط مقدس تشکیل  و گسترش یافت . و بدین سان فرزندان خمینی کبیر (ره) که افتخار بسیجی بودن آنها پیر سفر کرده را برای خود موهبتی بزرگ می شمردند. آغاز گر حرکت بنیادینی شدند که رسالت آن از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و نوید دهنده فتح سنگر های کلیدی جهان اسلام توسط اسلام ناب محمدی (ص) به عهده ایشان نهاده شده بود. راهی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد الظله العالی) نیز بر تداوم آن تاکید نموده و مهر تایید زدند از این رو به منظور تحقق آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی و ضرورت تسریع در حرکت اسلامی کردن دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و نیز اشاعه تفکر بسیجی به ویژه از سال 1374 به بعد موافقت نامه هایی بین نیروهای مقاومت بسیج با وزارت فرهنگ و آموزش عالی در مورخه 13/7/1375، دانشگاه آزاد اسلامی در مورخه 25/1/1376 و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تاریخ 17/4/1376 به امضاء رسید که طرفین در آن نسبت به تقویت و گسترش فعالیت های بسیج دانشجویی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تصریح کرده و جهت تحقق آن اعلام آمادگی نمودند پس از طی دوره اولیه ایجاد و رشد سخت افزاری در بسیج دانشجویی ، همت دانشجویان بسیجی علاوه بر توسعه کمی معطوف به افزایش هر چه بیشتر کیفیت و تحول نرم افزاری گردید. در سال 1376 جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران توفیق دیدار با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را کسب نموده و ضمن بیان بینش ها، نگرش ها و روشهای خود دغدغه های خویش را معروض داشتند . رهبر معظم انقلاب در این دیدار صمیمی و معنوی فرمایشات بسیار مهمی را بیان فرمودند که سرآغاز تحولی بنیادین در بسیج دانشجویی به ویژه در عرصه های فرهنگی و سیاسی گردید. لذا بسیج دانشجویی روز به روز بر کمیت و کیفیتش افزوده می گردید و اقبال عمومی دانشجویان و اخلاص و منطق و عمل آنها، راه را برای خدمتگزاری بیشتر می گشود  . در سال 1377 به منظور نهادینه شدن تشکیل، تقویت و توسعه بسیج دانشجویی طرحی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح گردید.که پس از بحث و بررسی و انجام کارشناسی لازم در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 22/9/1377 مجلس شورای اسلامی با اکثریت مطلق آرا و بدون هیچ مخالفی تصویب شد و سپس به تایید شورای نگهبان رسید. این مصوبه در مورخ 28/9/1377 طی نامه شماره 2773ق توسط رئیس مجلس شورای اسلامی به اطلاع رئیس جمهوری اسلامی ایران رسیده است و رئیس جمهوری اسلامی نیز طی نامه شماره 62814 به تاریخ 6/10/1377 آن را به وزارتخانه های ذیربط ابلاغ فرمودند. سال 1379 یکی دیکر از سرفصل های تحولی بسیج دانشجویی آغاز شد، در این سال شرکت کنندگان در نهمین نشست سالانه بسیج دانشجویی سراسر کشور توفیق دیدار با مقام معظم رهبری (مدظله العالی)را یافته و ضمن بیان دیدگاههای خویش، به استماع سخنان گهربار ایشان شامل رهنمودها و تایید رویکردهای اعلام شده بسیج دانشجویی نایل آمدند از اواخر همان سال فعالیت های جدی مبتنی بر رویکرد آینده نگر و استراتژیک آغاز شد که بحمدالله منجر به تغییرات بینشی، نگرشی، روشی و ساختاری در این تشکل گردید.
جلوه های این تحول وجود بالغ بر دو هزار و پانصد دفتر بسیچ داشنجویی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور بوده که به فضل الهی با گذشت زمان برانسجام، اثر بخشی و پویایی آن در راستای نقش آفرینی شایسته در عرصه های دانشگاه، اجتماع و فرای مرزهای جغرافیایی در ابعاد اعتقادی، فرهنگی،علمی، سیاسی، ورزشی، صنفی و آمادگیهای دفاعی می باشد.
امید است با توجه به پشتوانه های ایمانی،علمی،سیاسی، ورزشی،صنفی و آمادگیهای دفاعی می باشد.
امید است با توجه به پشتوانه های ایمانی، علمی، قانونی و انگیزشی بتوانیم گامی موثر در طریق بندگی خداوند بزرگ و خدمت به خلق او برداریم.


مدارک مورد نیاز جهت عضویت بسیج:
1ـ چهار قطعه عکس
2ـ یک برگ کپی از صفحه اول شناسنامه در صورت داشتن توضیحات، یک برگ کپی از برگ توضیحات
3ـ یک برگ کپی از کارت ملی 
4ـ تکمیل فرم شماره 1 (درخواست عضویت بسیج)
شرایط تبدیل عضویت عادی به فعال:
1ـ شش ماه عضویت عادی بسیج
2ـ سن 14 سال به بالا
3ـ گذراندن یکی از دوره های زیر :
الف)گواهی خدمت در جبهه
ب)گذراندن آمادگی دفاعی دوم دبیرستان
ج)داشتن آموزش مقدماتی مرحله دوم بسیج
د)معرفی از یگان خدمتی (برگ سبز پایان دوره آموزش سربازی)
ه)کپی کارت پایان خدمت

مدارک مورد نیاز جهت تبدیل عضویت عادی به فعال
1ـدو قطعه عکس 4*3 گرفته شده در سال جاری
2ـدو عدد کپی شناسنامه
3ـ کپی کارت ملی
4ـدو عدد کپی مدرک تحصیلی
4ـ تکمیل فرم های مربوطه

نظرات  (۱)

سلام  بر بچه های پایگاه شهید قناعت سخنان خوبی گذاشتین خسته نباشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی